Som Application Manager spiller du en viktig rolle i å forme selskapets fremtid. Dine forslag til system- og forretningsforbedringer blir høyt verdsatt, og du blir en nøkkelperson i å effektivisere selskapet og verktøykassen vår fremover. Du har også ansvar for lisenskontroll og kostnader, og for å følge opp arbeidet til IT-driftspartneren for å sikre at applikasjoner blir oppgradert, testet og fungerer som de skal.
Det er ønskelig at du har en god økonomisk forståelse og evne til å vurdere applikasjoners budsjett, kostnadseffektivitet, risiko og investeringer. Kunnskap om energibransjen og verktøyene som er i bruk der er viktig for denne rollen, da det gir deg bedre forståelse av selskapets og kundens behov.
Lokalisering på vårt kontor i Stavanger eller Bergen.
Hva kan vi tilby?
En mulighet til å påvirke innføring av moderne plattformer og forme vår policy rundt drift og optimalisering av applikasjoner. Rollen er ny og du kan derfor være med å forme innholdet
I Moreld Apply er vi aktivt forpliktet til å skape et positivt arbeidsmiljø og trivsel. Vi er inkluderende og har en mangfoldig blanding av nasjonaliteter blant oss.
Føler du at noe mangler? Ikke noe problem, vi er åpne for forslag og forbedringer, alt fra hvordan vi håndterer faglige utfordringer til menyen i kantinen. Du vil trives hos oss hvis du er sjenerøs og har en samarbeidsvillig personlighet.
Vi har en aktiv sosialklubb, for eksempel har vi firmaleiligheter, gratis parkering, et band, en jaktklubb, en golfklubb, en årlig skitur til Hovden, motorsykkelturer og mer. Hvis du savner noe, kan du gjerne foreslå det og til og med starte det selv! I tillegg til et godt arbeidsmiljø har vi konkurransedyktig lønn og pensjon. Vi har også hjemmekontorordning.
Formålet med stillingen
Du har ansvar for lisenskontroll og kostnader, og for å følge opp arbeidet til IT-driftspartneren for å sikre at applikasjoner blir oppgradert, testet og fungerer som de skal.
Utvalgte oppgaver og ansvar
- Administrere anskaffelse, distribusjon og vedlikehold av programvare
- Sette brukerfokus i sentrum, og sørge for at løsningene vi tilbyr møter brukernes behov og forventninger
- Samarbeide med andre avdelinger for å forstå deres teknologiske og funksjonelle behov
- Følg opp IT-driftspartneren for å sikre at programmene oppgraderes, testes og fungerer best mulig
- Utvikle og dokumentere beste praksis for effektiv bruk av systemer
- Utfordre og forhandle med applikasjonsleverandører på lisenstyper og pris
- Implementere og bruke systemer som Azure og Intune for en effektiv og moderne systeminfrastruktur
Foretrukne kvalifikasjoner
- Minimum 5-8 års relevant erfaring i olje- og gassindustrien
- Minimum 5 års erfaring med applikasjonsforvaltning
- Master- eller Bachelor grad i en relevant ingeniør disiplin eller IT disiplin
- Lang relevant erfaring og/eller tilleggsutdanning kan kompensere for mangel på relevant formell utdanning
- Flytende i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter
- Serviceinnstilt
- I stand til å påvirke og gi veiledning innen prosjekter
- Er positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner
- Lagspiller som kan bygge relasjoner
- Forretningsforståelse